A tartalomírás mindig az olvasó embernek szól, sosem a keresőrobotoknak, vagy azért, mert ki kell tölteni valamivel a közösségi média felületeinket. A leglényegesebb, hogy legyen benned empátia, céltudatosság és az írástechnika mellett legyen megfelelő piacismereted.
Elmondom, öt pontban, hogy mitől lesz sikeres a tartalomírás:
- A közönséged csak a számára értéket nyújtó tartalmat fogja fogyasztani, csak így érhetsz el hatást.
- A tényleges tartalomfogyasztás építi, növeli a márkád ismertségét.
- A márkatudatosság kimondatlanul is a kínált termékek, vagy szolgáltatások fontolóra vételét hozza magával.
- A tudatalatti vonzódás nyitottságot, így már egy szűrt és magas színvonalú értékesítési lehetőségeket teremt. Mondhatjuk úgy, hogy megszerettetjük vele magunkat és azt, amit kínálunk.
- A magas színvonalú értékesítési lehetőségek sorozata nagymértékben fogja átalakítani a bevételed.
A jó tartalomírás nyomán feltámadó kereslet elért eredmény lesz, nem taktikai húzás és nem a véletlen műve!
Sajnos a legtöbb vállalkozás pusztán a maga szempontjai szerint hoz(at) létre tartalmakat. Azt tekinti célnak, hogy hogy támogasa a social csatornáit, vagy a SEO szempontból fontosnak kikiáltott szövegmennyiséget produkálja.
Ha pusztán taktikára építed a tartalomírást, vagy bármely kampányod, azt nem biztos, hogy ténylegesen olvassák, megértik, és nem vált ki hatást. Ezzel nem mélyül el a márkatudatosság így unalmassá és “izzadságszagúvá” válik. De akkor mi a megoldás?
Tartalomírás címen FIGYELMET veszünk, nem pedig „lead” -et vagy eladást vadászunk.
Az emberek többet olvasnak, mint valaha és érdeklődnek is. Kérdéseikre, olyan ismerősen csengő szavakkal kell válaszolnod amik az ő fejükben motoszkálnak. A kereső, olvasó ember SZÁNDÉKÁT kell megértenünk, így tudunk hatni rá.
A tartalomírás az esetek többségében nem direkt eladás lesz, hanem oktató, szórakoztató, “HÍRÉRTÉKŰ” anyag . Ez a varázsszó működik, a tartalom egy csapásra vevőközpontúvá válik.
Arról szóljon és olyan stílusban, ami valójában érdekli a TE közönséged, (vevőid), nem pedig arról, amit te kigondolsz, hogy ő szeretne… Az emberek sokszor pusztán a törődést veszik meg – azt, hogy érzik, fontosak valahol. Hogy meg tudod oldani a problémájukat…
Nagyobb elkötelezettséget, csak a jól megválogatott, kitalált, alakított tartalom hoz el, illetve a pozitív élmények, tapasztalatok sora alakít ki. Tulajdonképpen a többi csak eszköz: hírlevél készítés, blog írás, honlap, vagy webshop szövegének megírása – ez már csak forma.
Az értékesítésedet minden esetben a megalapozottságra kell építened, nem a véletlen hangulatokra. Ekkor jöhet el az a vágyott pillanat, amikor már nem te adsz el, hanem tőled vesznek.
Fülelni kell a piacot, hiszen beszél! – következetes munkával, nagyfokú empátiával és folyamatos optimalizálással a siker is eljön.
Ez jelenti azt, hogy vevőül beszélni!
