Szövegíró munkám során észrevettem, hogy csak akkor lehet jó a munka, ha mindig visszanyúlok a kőkemény marketing alapokhoz.
Van azonban három fő hiba, amit amatőrség lenne nem figyelembe venni, és látom, hogy sokan azt hiszik, „ezen már túlvannak”, most már csak kreatívnak kell lenni, aztán zuhannak egy nagyot.
De nézzük akkor a hibákat és a megoldást!
1. Kreatív, ütős és figyelemfelkeltő címek hiánya
Hogy mennyire fontosak a figyelemfelkeltő és jól megválasztott címek, bizonyítja az, hogy egy jó címre akár tízszer többen kattintanak, mint egy semmitmondóra. A cím adja el a sztorit, ezt a bulvársajtó is régóta tudja, hiszen ebből él. De mi is az olvasó figyelméből élünk! Vajon mi az, ami túljut az olvasó ingerküszöbén és észreveszi a zajban? Mi az, amitől megakad a figyelme és szán ránk időt az életéből?
Azt szoktam mondani, hogy sokkal több konkurense van egy oldalnak, mint azt gondolnánk elsőre. A weboldal tulajdonos, üzlettulajdonos azt hiszi, hogy a másik üzlet, a másik hasonló oldal a fő konkurens – Mekkora tévedés!
Konkurens sajnos lehet bármi, amit a mi oldalunk helyett fontosabbra értékel. És lássuk be, ebből sok van….
Szóval, ha a cím izgalmas, ha fontossá válik, akkor nagyobb eséllyel jutunk el hozzá. Egy tartalomhoz több mint 10 címet felvázolva, akár órákat is rászánva, válasszuk ki a legütősebbet.
Tehát, ne sajnáld az időt és találd meg a tartalmadhoz leginkább illő, figyelemfelkeltő címet. Hisz az olvasód azzal találkozik először, ha nem kelti fel a figyelmet, nem fogja továbbolvasni és kuka az egész.
2. Tervezés, időzítés összezavarása, általánosítás
Készíts marketing szövegírás tervet és időzítést ahhoz, hogy milyen csatornán keresztül és mikor akarsz megjelentetni tartalmat – vagyis készíts kampánytervet. Mindig tudd, kinek és mit akarsz elmondani és milyen eredményt vársz. Mindenkihez nem juthatsz el, így céloznod kell.
Ehhez az első lépés természetesen az, hogy lenyűgöző és megosztható szöveget, tartalmat alkoss, ami a célcsoportodat szólítja meg. Majd tedd fel az oldaladra, ezután kezd el terjeszteni a bejegyzést a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en stb. Majd írj új tartalmat és folytasd ezt a folyamatot szépen, rendszeresen.
Szempontok a tartalommarketing csatorna tervezéséhez és stratégia kialakításához, ha már van egy ütős ajánlatunk:
- Célkitűzések, célcsoportok definiálása
- Téma és hangsúlyválasztás
- beszélgetés terv kidolgozása; vagyis az, hogyan mondod el a történetet
- érvrendszer felépítése
- tartalom folyamat felépítése
- szerkesztői megjelentetési naptár betartása
Milyen a hatékony marketing szöveg?
- legyen barátságos, informatív és vicces, ha kell
- legyen horog, érje el, hogy hozzászólásra érdemesnek tartsák
- legyen látványos, kiegészítve érdekes képekkel, videókkal, infografikákkal
- Legyen célratörő, tartalmazzon konverziós linket, pl termékoldalra, vagy fontos helyekre
3. Minden nyilvános megszólalásra oda kell figyelni!
A marketing szövegírók gyakran csak az internetes tartalmakra összpontosítanak, és nem fordítanak elég figyelmet az egyéb csatornákra. Pedig az is fontos, hogy milyen prezentációt tartunk, milyen nyomtatott anyagot adunk a boltban, a rendezvényen, milyen a prosi, anévjegy. Vagy éppen a DM levél egy része közvetlenül postán megy-e ki olyan csoportoknak 50 felett, akik pl. nem olyan sűrűn neteznek. Gyakran így adhatjuk át a leghatásosabban az üzenetünket.
Az üzenet eljuttatása és a hatás kiváltása a cél, a többit, az eszközöket kell hozzárendelni. A marketing szövegírás legnagyobb szarvashibája, ha az eszközt és a célt összekeverjük. Ezért érdemes néha visszanyúlni az alapokhoz.