marketing szövegírás blog, cikkek

A SEO-ban mennyit számít a szövegírás?

Tartalomjegyzék

Egy marketingkampány megbeszélése során tették fel nekem a címbeli kérdést. A válaszom röviden az, hogy meglehetősen nagy részben, de ezt a témát több irányból is körül kell járni. Legfontosabb megérteni azt, hogy a keresőoptimalizálás egy folyamat, nem egyszeri, rövid történet.

Egy oldalt nem lehet „jól megseózni” aztán magára hagyni, hogy termeljen folyamatosan. Ki kell alakítani a megfelelő feltételeket, és fent is kell tartani a változások közepette. Ez ideális esetben csapatmunka, melyben részt vesz a webmester, a SEO szakember, a tartalomkészítő, a marketinges, és még sorolhatnám.

SEO szövegíráskor azt kell megértenünk, hogy kínálati piacon mozgunk.

Minden van, mindenből sok van és a Google első találati oldalának csupán 10 helye van. Az is igaz, hogy arra a 10-re, azon belül is az elől lévőkre megy a kattintások, vagyis a látogatók zöme. Az is nagyon fontos, hogy mire akarunk elöl lenni? Az a szó hoz-e majd nekünk annyi és olyan látogatót, akiből vevő lesz? De erről, vagyis a megfelelő kulcsszavakról máskor beszélünk.

Mi akkor a szövegírás célja?

Tehát, a SEO feladata az, hogy az adott kérdésre a lehető legjobb választ tudjuk adni, és azt gyorsan és könnyen találják meg a látogatók. Fontos, hogy ha odajutottak, ott megtalálják azt, amit keresnek, és nyilván az is, hogy beteljesítsék az oldal célját (vásároljanak, feliratkozzanak, vagy akár egy adott útvonalat bejárjanak). A cél, nevezzük nevén, a konverzió, tehát sokféle lehet, lényeg az, hogy hasznot hozzon az oldal tulajdonosának.

De akkor mi a kérdés, amire a legjobb választ kell adni? Bármi lehet, amit az adott témával kapcsolatban az emberek belegépelnek a kereső ablakába. Ez a kulcsszó, vagyis keresőkifejezés, mert ma már egyre szofisztikáltabban keresnek az emberek. Minél jobb, összetettebb a keresési technikája, annál jobb válaszokat kaphat rövid idő alatt. Az egészhez alap a technikai SEO, vagyis a gyorsan betöltődő, keresőbarát oldalfelépítés, oldalszerkezet.

A SEO szövegírás feladata, hogy a még fel nem tett kérdésekre adja meg a legjobb választ. Az, hogy mit fognak keresni az adott témában, azt a kulcsszókutatással, trendkutatással és a konkurencia elemzésével lehet a legjobban megtudni.
A SEO szövegírás nem a lánglelkű kreatívok ötletbörzéje.
A szövegírónak jóban kell lennie az excel-táblázatokkal, megérteni a látogatók, a keresőmotorok viselkedését és ennek alapján kell létrehozni a tartalmat. Nem csak úgy kitalálni, hanem minden egyes részét tudatosan, adatokkal alátámasztani, utána jön csak az alkotás. Az igazi kreativitás itt abban áll, hogy az adott adatokból információt állítson elő, amit utána hasznos tartalommá farag. Nem lélektelen ez? Nem öli meg a tartalmat? Cseppet sem!

A szövegíráson nem szabad érződnie ennek a technikai háttérnek, nem lehet ismétlő, unalmas, vagy lapos, viszont kőkeményen kell tartani magunkat a kulcsszólistához és a marketing szempontokhoz egyaránt. A legfontosabb, hogy életszerű legyen, és jó felhasználói élményt adjon. Egyedi és releváns, a témát több oldalról is bemutató tartalmat kell adni, izgalmasan, fordulatosan és rendszeresen.

Kulcsszavas szövegírás?

Nem csak egy kulcsszó van, (igen ritka kivételektől eltekintve), tehát használjuk azon szavak, kifejezések, fordulatok teljes skáláját, ahogyan az emberek keresnek. Ne lankadjon a lelkesedés a kezdeti eredmények (vagy kudarcok) után, a folyamatos munka meghozza majd a gyümölcsét. Közben folyamatosan mérni, tesztelni, javítani kell, bátran eldobni azt, ami nem sikeres és energiát tenni abba, ami igen.

A rendszeres szövegírás, a friss, új hírek, cikkek, leírások megjelenítése éppoly fontos, ha nem fontosabb, mint az oldal tartalmának egyszeri kialakítása. Ez már az oldalon belüli keresőoptimalizálás fontos része, amit nem lehet elhanyagolni. Egy szót megismétlek „része”, tehát a teljes folyamat nem merülhet ki a szövegezésben, kellenek külső kapcsolatok, kell közösségi jelenlét, szóval több dolog.

A helyzet nem reménytelen, akár régi, akár friss oldalról van szó.

Nincs kőbe vésett hely senki számára a találati listákon, kis, családi cég oldalával is előztünk már le óriási portálokat. Nem a puszta versenyszellem hajt, a lényeg, hogy annyi konverziót, eredményt hozzunk, hogy minél jobban megtérüljön a befektetett energia, mert a bevétel a legfontosabb.

Tartalommarketing és szövegírás e-book az ütős rólunk oldal

Bemutatkozó oldal szövegírás

Magadról, a cégedről írni a legnehezebb, ezzel szinte mindenki így van. Elmondom 12 oldalban hogyan érdemes úgy láttatnod magad, hogy a leendő vevőd, ügyfeled szemében hitelessé válj. Segítek abban, hogy kihagyhatatlan lehetőségként tekintsen rád.
Hasznosnak találtad a cikket? Oszd meg:

Ezeket is érdemes elolvasni

5 tipp az érdekes és tanulságos tartalomhoz

Marketing szövegíróként megtanultam, hogy az emberek valójában szeretnek tanulni, szeretik az oktató jellegű tartalmakat, bármennyire is utáltak annak idején iskolai órákon ülni. A keresőszavakkal megtömött üres locsogás nem reklámszövegírás, a felhasználókat egyáltalán nem érdekli, a

Elolvasom a bejegyzést »

Content

Tartalom. Szöveg, képi elemek, videók, letölthető fájlok. A jó tartalom vonzóvá és hatékonnyá tesz. Tartalom létrehozása a webszövegírás is.

Elolvasom a bejegyzést »

A tartalom evolúciója

Marketing szövegíróként is azt látom, hogy a jelen válaszai a múltban felmerült kérdésekre születtek. Nézzük végig a folyamatot, ami a klasszikus újságírástól és reklámszövegírástól a SEO szövegíráson át vezetett a tartalommarketingig. Újságírás A szövegírói munkámat

Elolvasom a bejegyzést »

Hogyan érdemes összerakni egy ütős „Rólunk" oldalt? - e-book letöltése

Töltsd ki az alábbi űrlapot és máris küldöm neked az e-book-ot