Szövegírást rendelni elsőre különösnek tűnik. A napokban beszélgettem egy cégvezetővel, aki eddig házon belül oldotta meg a szövegeit, de erre egyre kevesebb ideje maradt, így kerültünk mi a képbe.
A hölgy megosztotta velem az aggodalmait, hogy vajon ha külsős szövegírótól kér anyagot, hogyan tudja ellenőrizni a szöveg minőségét?
Ha zongorázni tudnám a különbséget, én lennék a Richter…
ezt a mondást több régi kabarétréfából ismerjük, többször hallottam már. Nagyon képszerű, tetszik. Elgondolkodtam viszont azon, vajon ezt a különbséget a szövegírásban hogyan lehet megjeleníteni a weben, hogy azonnal szembetűnő legyen.
Nos, a véletlen ma egy közösségi oldalon elém sodorta ezt a képet és akkor megértettem, hogy bár felismertem a témát, látszik rajta az igyekezet, valahogy mégsem tenném ki otthon a falra.
Szövegírásban ezt talán úgy mondanám, „oda van írva, lássátok csak minden szépen sorba” a végeredmény mégis sánta, esetleges. Abban áll a nehézség, hogy a szavak során kialakuló végeredmény talán nem is tűnik első látásra olyan szörnyen rossznak.
Minőségi szövegírás
De a humoron túl: azt mondom a marketing szöveg minősége a szabatos stíluson, a kifogástalan helyesíráson túl a figyelem megragadásában és a hatásában rejlik. Szerencsére ez mérhető: látjuk a megosztásokat, az oldalon töltött időt, és nem utolsósorban az eladásokat. A mérés nyomán javítani is tudunk.
Össszefoglalva: neked nem a Monalizára, nem egy csálé mázolmányra, de nem is egy névtelen reprodukcióra van szükséged, hanem ha a képes hasonlatnál maradunk, akkor olyanra, ami még nem született meg, amiből, nincs repró még a piacon, hiszen az csakis a Tied.
Egyedi, figyelemfelhívó, érdekes és hatásos eladási szövegekre, cikkekre. Ja, és a keresők is ezt díjazzák.