Az a cél, hogy rólunk szóló cikkek olvasott helyeken jelenjenek meg, és lehetőleg tartalmazzanak kulcsszavas linket a weboldalunkra. A cikkmarketing segítségével nagyon értékes, érdeklődő látogatókat kaphatunk.
Hogyan kezdjünk cikket írni?
A cikkmarketing problémája a legtöbb weboldal tulajdonos számára az, hogy kevesen tudnak összefüggően és szerkesztetten megírni egy legalább 500 karakteres írást, nem ismerik azokat az oldalakat, ahová cikkeket lehet beküldeni, illetve nincs idejük a rendszeres szövegírásra. Van megoldás:
Ha gyorsan szeretnénk nagyobb olvasottságot, akkor népszerű témákról írunk.
A szövegben, vagy a cikk végén betesszük a cég linkjét, mint aki támogatta a írás létrejöttét. Ilyenkor a cikk pl. valóságshow-ról, celebekről, aktuális ünnepről, vagy csillagászati eseményről szól, lényeg, hogy éppen divatos téma legyen.
Ez szoftverrel ellenőrizhető, kaphatunk trendtippeket is. Valamennyi kötődést azért érdemes találni az alaptémánkkal. (Pl. Egy harisnyabolt ne az űrhajózásról cikkezzen, de marketingszempontból egy híres énekesnő esküvője már jó téma.)
Ha tartós elismertségre, területünk szakértői státuszára vágysz?
Érdemes a szakmai blogunkon túl a nagyközönség számára ismeretterjesztést folytatni. (Pl. ingatlanos cég a belsőépítészeti megoldásoktól kezdve a hőszigetelés, fűtés,stb. témában is adhat tanácsot, hogy mire kell figyelni az ingatlanvásárlás előtt, vagy hogyan érdemes eladhatóvá tenni egy ingatlant.)
Fizetni kell a cikk megjelenéséért?
Többnyire nem, hiszen a híroldalak, online újságok érdeke is az érdekes és folyamatosan frissülő tartalom. Maga a megjelenés ingyenes, ha a cikk hossza és minősége megüti a színvonalat. Néha olyan kitétel lehet, hogy egy kulcsszavas linket tartalmazó cikk mellé kell adni egy-két link nélküli anyagot, ami lehet más témájú is.
Ilyenkor a szövegírás megbízásom két-három kisebb cikkre egyszerre szól, de így is megéri, hiszen szélesebb közönséget találhatunk meg.
Cikkmarketing affiliate.
Partnereink oldalán, blogján is megjeleníthetünk egyeztetés után a mi témánkba illeszkedő anyagot, amiben kulcsszavas link van. Ennek megírását is érdemes szövegíróra bízni, hiszen egy jó anyag a partner oldalának értékét emeli, és így szívesebben veszik a tőlünk jövő szövegeket. Ha a partner szeretne cikket megjelentetni a mi oldalunkon, akkor érdemes egyformán jó minőségű anyagot adni és fogadni. Ilyen partner megbízásokat is vállalok, a két vagy több cikk szövegírása már kedvezményes áron történik.
A cikkmarketinges szoftverekről: vajon egy gép tud írni?
Sajnos ez is téma, és kínálnak rá megoldásokat, vagyis gép generálta kulcsszavas szövegeket. Ezek leginkább magyartalan, nyakatekert és gyakran értelmetlen mondatszerűségek egymás után. Használatuk kimeríti a google spam oldal fogalmát.
Igen, egy darabig jöhetnek rá látogatók, de amint meglátják sarkon is fordulnak. Többet árt, mint használ. A nagy visszafordulási arány pedig rontja az oldalunk besorolását.
A legjobb, ha szakértő szövegíró ír ja a cikkeidet
Ha jó helyet szeretnénk magunknak a keresőkben, akkor tiszteljük meg olvasóinkat: a minőségi szöveges tartalom írása minden honlap számára kifizetődőbb!
(Tájékoztató: ez a cikk 3140 karakter, egy ilyen hosszú cikkmarketing szövegbe akár 2-3 kulcsszavas link is elhelyezhető.)