A SEO szövegírás és a marketing szövegírás ebben teljesen egységes álláspontot képvisel. A látogatónak, olvasónak azt kell adni, amit keres, de úgy, hogy a te érdekeidet is kiszolgálja. Érdemes vevői típusokra, célcsoportokra eltérő szövegezésű anyagot írni, hiszen mindegyiknél más lehet a fő szempont a döntés előtt. De ne szaladjunk előre:
Az emberek válaszokat, információkat keresnek, ritka aki azonnal venne. Sok szempontot kell figyelembe venned, ha hatni akarsz rájuk:
- Vajon mit és hogyan keres leginkább a te témádban? – kulcsszavak, trendek.
- Megteszel mindent, hogy minél előbb megkapja? – webergonómia, struktúrált tartalom.
- Hogy tálalod neki úgy, hogy hasson rá? – marketing, pszichológiai eszközök.
- Megkönnyíted neki a konverzió elérését? – kapcsolatfelvétel, vagy egyszerű hozzájutás lehetőség.
Van még egy fontos tényező: ne húzd az időt, ne fuss felesleges köröket, mert a látogató siet. Iszonyúan sok oldal van, versengenek a figyelemért. Az a lényeg, hogy ebből a Te oldalad kitűnjön valahogy.
Az idő kincs, térj a lényegre, ha szöveget írsz
A SEO szövegírás egyik nagy hibája, hogy sokan terjengősen, irdatlan szövegmennyiséget állítanak elő, amiből nehéz kihámozni a lényeget és unalmas is. (Régebben mi is írtunk ilyen hosszú, ötoldalas cikkeket, de ennek mára már jószerivel vége.) Azt kell tudni, hogy a keresések csaknem fele már mobilról jön, ahol nincs sok időnk, mert
- A képernyő pici felület
- A látogatónak sok más is elvonhatja a figyelmét
- Ha nem fogod meg az első 15 másodpercben, akkor azonnal elmegy, ez növeli a visszapattanási arányt, ami negatívan hat a SEO-ra
De honnan tudom, hogy jó lesz-e a szöveg?
Ha nem vagy biztos abban, hogy a szöveged így is meg fogja állni a helyét, akkor teszteld le, mutasd meg előtte pár embernek rövid időre. Kérdezz vissza, hogy mit értettek meg belőle? Ne hagyd, hogy hosszan elemezgessék, átgondolják, mert a látogatók sem fogják ezt tenni.
Van erre még egy aranyszabály: mindig azon a felületen nézd a szöveget, ahol működnie kell.
Pl.: soha ne nyomtasd ki, ha csak webre szánod. Az agyad, a szemed teljesen másképp viszonyul hozzá. A szöveget nézd meg több böngészővel, több képernyőfelbontásban is, ha lehetséges.
Vagy kérj tanácsadást, és átbeszéljük, elemezzük a weboldalad.