A hírlevél hatékonyság mérésére több lehetőség is van
Hírlevélírás során ilyen adatokat érdemes mérni? – A hírlevél kiküldő rendszer mutatja a megnyitási, és az átkattintási arányt. Ebből azt tudjuk meg, hogy milyen aktív a listánk, illetve azt, hogy mennyire releváns és jó a tárgysorunk.
Ha jó a lista, jó aránnyal kézbesít a trendszer és még a megnyitási arányunk is jó, azzal még nem jutottunk igazán előre.
Az a legérdekesebb és legfontosabb számunkra, hogy az adott levél megnyitása után mit csinált a júzer, sőt, azt kell megtudni, hogy a webhelyünkön mit csinált. Erre pedig már az Analytics-ben van csak lehetőség, a hírlevélküldő rendszerünk kompetenciája megáll a „kapunál.”
Ekkor, az oldal Analytics felületén a levél, mint forgalmi forrás jelenik meg, és ha ott jól beállítottuk a célt, akkor nézhető, hogy az adott forgalmi forrás, vagyis a hírlevelünk mennyi vevőt, milyen értékben hozott.
Mi van akkor, ha egy DM levélbe több linket is teszünk?
Teszteléshez szoktuk azt is alkalmazni, hogy egy adott hosszabb tartalomban több linket is elhelyezünk és figyeljük, hogy melyik linkre kattintanak gyakrabban. Ezt mindig érdemes elvégezni. Igen ám, de hogy tudjuk, melyik részlet volt leginkább meggyőző?
A DM levél szövegében elhelyezett linkek megcímkézhetők, így egy levélen belül több link, több forgalmi forrásnak fog minősülni.
Vegyünk egy példát: online marketing kampányt indítottunk hírlevéllel és 2-3 kattintós banner hirdetéssel azonos céloldalra, sőt, még pár partnerünk is beszállt a hirdetésbe, az ő hírlevéllistájukon is kimegy a szuper ajánlatunk.
Ekkor az Analyticsban tudjuk követni a forgalmi forrásokat. Akkor járunk el hatékonyan, ha különböző linkeket adunk a bannereknek, a partnereknek és a különböző listákon kiküldött leveleknek is.
A kampányunk valós eredményeit csak ekkor lájuk. A keresőből és egyéb forrásokból érkezőket majd ki tudjuk zárni a jelentésből, illetve külön mérni.
Google URL készítő eszköz használata a hírlevélkészítés során
Minden, az adott oldalra vivő URL kap egy címkét. Ezt a legegyszerűbben az URL készítő eszközzel tehetjük meg, ami egy nagyon okos és ingyenes Google Analytics alkalmazás.
Az útmutatás szerint minden egyes url-t külön el lehet vele készíteni, ezeket kimásolni (én egy excelben gyűjtöm), majd felhasználni ott ahol kell.
Praktikus sorrend: Kampány neve, Médium neve, linkek neve, linkek elhelyezési helye, linkek horgonyszövege, dátum.
Hírlevélkészítéskor rövidítsük le az URL-t
Ez az URL nem lesz „szép”, hosszú, sok érthetetlen karakter lesz benne, ezért önállóan így ne használjuk, hanem a klasszikus HTML –ben megírt linkbe tegyük bele. Ha mindenképpen így kellene alkalmazni, használjuk az url rövidítőt, melyet egyből meg is találunk az eszközben, fel is kínálja, mint lehetőséget.
Frappáns, mérhető hírlevelünk lesz, bármivel is küldjük ki
Olyan finomságokra is képesek leszünk ezáltal, hogy tudjuk: a dm levél elején, vagy a végén levő URL-re kattintottak-e többet, illetve az adott kattintásból lett-e üzlet? ( Minden címkézett URL külön forrás lesz, még akkor is, ha egy levélen belül van.)
Sőt, a banner URL-jét is megcímkézzük, így minden bannerünk szintén önállóan mérhető forrás lesz, hiszen egy oldalon lehet oldalt, vagy fejlécben, szöveg közben, stb. A címkézés bármilyen levélbe betehető:
- HÍRLEVÉL – heti, havi, rendszeres
- BEMUTATKOZÓ LEVÉL
- KOMPLETT HÍRLEVÉLKAMPÁNYOK
Kreatív és hatékony hírleveleket szeretnél?
Hírlevélírás mérés beállítással Szerintem már azon gondolkozol, hogy mit küldenél ki a vevőidnek, a feliratkozóidnak. Most, hogy mérni is tudod, lehull a lepel a titkokról és az olvasóid valódi érdeklődése számszerűen fog megjelenni.
Jobb email marketing kampányt szeretnél? Ha nem vagy elégedett az adataiddal, ha szeretnéd jobban csinálni, akkor érdemes lenne beszélnünk.