A DM levél írása felett sokan kongatják a vészharangokat, ám a tapasztalat azt mutatja, hogy jól és tudatosan felépített tartalommal még mindig a hírlevél lehet az egyik fő forgalmi, és bevételt is hozó forrásunk.
Karácsonyi szövegírás ötletként nézzük az egyik leggyakoribb marketinges fogást.
A DM levelek szövegírása során fontos feltétel, hogy kövessük a felhasználók szokásait. Találjuk ki, mit akarunk mondani, és utána építsük fel ezt olyan szerkezetűre, ami könnyen eljut a felhasználókhoz. Kerüljük a sablonszövegeket, eredeti és friss legyen minden. Mi is kell ehhez?
Reszponzív DM levél sablon – legyen „hüvelykujjbarát” a levelünk.
A talponmaradás ma más technikákat követel leveleinktől. Annyit érdemes mindenképpen megemlíteni, hogy reszponzív sablont használjunk, ami alkalmazkodik a felhasználó eszközéhez. Itt a szöveg blokk rövidebb: nagy képeket, és jól kezelhető, nagy gombokat érdemes használni, valamint az egysávos rendezés is előnyösebb. Kerüljük a sok, egymás mellett, alatt elhelyezkedő kis linkeket. Használjunk világos, nem túl összetett, és aprólékos képeket.
Mobilbarát szövegírás jellemzői
A jó címsor fogja eladni az egészet, mint ahogy azt eddig is tette, de talán még az eddigieknél is jobban megnő az érdekes címek, tagolások szerepe. Sajnos, aki mobilon néz minket, az nem 100%-os figyelemmel van, közben gyakran mást is csinál, pl. utazik, így muszáj erőteljesebben és nagyobb, jobb kifejezőbb címekkel dolgoznunk.
Tagoljuk a szöveget, és fogjuk magunkat rövidre, célratörően fogalmazzunk. Érdemes a lényegi mondanivalót a szöveg elejére tenni.
Soha ne magunkból induljunk ki!
Egyre többen nézik mobilról, vagy tabletről menet közben a leveleiket, viszont aki írja, az esetek többségében asztali gépen, vagy laptopon dolgozik. Tehát, írás közben ne csak arra figyeljünk, hogy ott a képernyőn jól mutat-e, hanem küldjünk ki egy próbát, amit mobilról nézünk meg. Ne feledjük, hogy a közönség nagy része (témától függően 20-80%!) mobilról kukkant bele a levelesládájába. (Ez az oldal nem reszponzív, a látogatók többsége, a téma miatt is még nem mobileszközről nézi, de hamarosan itt is váltani kell.)
A célegyenesben kell nagyon észnél lenni
Ahová érkezik a hírlevélből a látogató, a céloldal, az is jelenjen meg jól mobilon, legyen releváns folytatása a levélnek. Kapja meg, amit ígérünk, sőt, kapjon többet! Legyen világos és egyértelmű a cél, ha terméket adunk, legyen kevés termék egy helyen. Soha ne a főoldalra vigyük, ahonnan elbóklászhat.
Karácsony előtt felpörög a DM marketing is
Ilyenkor a kereskedők nem kockáztatnak, nem kísérleteznek, ám nem árt azzal tisztában lenni, hogy ha gyakrabban küldünk célzottabb üzeneteket, célzottabb aloldalakra, akkor jobb eséllyel tudjuk eladni a termékeinket, hiszen ilyen kor sokkal nyitottabban áll hozzá a közönség a kreatív karácsonyi akciókhoz.
DM levél szövegírásnál gondoljuk el, hogy épp menet közben nézi és tanácstalanul a mobilját, segítsünk az ajándékválasztásban!
UI: Vajon tudta-e, hogy pusztán egy jó címsorral azonnal meg lehet azonnal duplázni a levél megnyitásokat? Mi megtettük több témában is – ha hatékonyabb kampányra lenne szüksége keressen minket!