Online marketinges szövegíróként gyakran kapom azt a kérést, hogy olyan szöveget kell írni, ami ott és azonnal adja el a terméket, vagy a szolgáltatást. Nem kell a körítés, meg az udvarlás, a konverziót szeretnék látni, lehetőleg 1 héten belül. De vajon ott, és csak ott, és csak akkor képes eladni a weblap szövege?
Ha ez így volna, akkor csak egy jó hirdetési oldal kellene és meg lenne oldva a probléma. De szerencsére (vagy sajnos?) nem ez a helyzet. Az online vásárlásoknak csupán kis százaléka impulzusvásárló, rájuk hajtanak pl. a kuponos oldalak, de a többség szeret böngészni, információt keresni.
Információt pedig leginkább szövegírás formájában adunk
Itt van a dolog lényege, hiszen a vevő tájékozódik, keres és nem is biztos, hogy azonnal vásárolni akar. A diagramban azt mutatom be, hogy a potenciális vevő hogy tájékozódik. Az offline vonal azt mutatja, hogy megnézi a kirakatot, olvassa az akciós újságot, szórólapot, TV reklámot és annak hatására cselekszik. Az online döntéshozatal már kétfelé ágazik. Egyszerű lenne azt látni, hogy tájékozódik a neten és egyből rákattintva megveszi. Ez ugyan a nagyon jól mérhető konverzió, de kevés, és főként a webáruházaknál lényeges.
A többség tájékozódik a neten, mejd elbattyog a boltba és megveszi, ami kell neki. Az online eszközöket információgyűjtésre használja! Vagyis, ha eladni akarunk, akkor a vevő szemüvegén át kell nézni az üzletünket, és adni kell először. Leginkább információt, híreket az adott termék és témakörből, olyan vásárlás előtti tudást, amit csak mi tudunk a termékünkről és Ő még nem – éppen ezért hitelesek és megbízhatóak leszünk.
A jó szöveg megkönnyíti a döntést, de nem mindig ad el közvetlenül.
Ez nem mindig rövid folyamat az időben, de ha jó és informatív szövegeket, képeket, kis videókat teszünk fel az oldalra, az hosszabb távon sikeresebb eladásokat fog produkálni, és jóval kedvezőbb áron, folyamatosan, mint egy erőből nyomott és rövid idő alatt kifulladó online marketing kampány.
Persze a reklámkampánynak is van létjogosultsága, de a jó weboldal szövegei nem csak sales oldalakból állnak. Informatív, érdekes, témát körüljáró cikkek külön külön is mind landing oldalaink lesznek, és nem mi adunk el, hanem tőlünk akarnak vásárolni – ami óriási különbség!
Erre kell, hogy képes legyen a jó marketing szövegírási stratégia.