Szöveg átfogalmazó programot keresel? – Bosszantó, hogy mindent megírtak már előtted, amit te is el akarnál mondani. SEO szempontból érdemes azonban eredeti tartalmakat használni, így csupán ötletnek használható az, amelyik tetszene.
A honlap szöveg átírása, újraírása akkor is szóba jöhet, ha a marketing szöveged nem úgy teljesít, ahogy elvárnád. Régen valahogy jobb volt a teljesítmény, mára azonban zuhan a látogatottság és az eladás? – cikkünkben lépésről lépsre megmutatjuk, hogyan érdemes elkezdeni. nem egy gombnyomás lesz, de megéri elolvasnod.

Meglévő weboldal tartalmának átírása, optimalizálása

SEO szövegíróként hasonló problémával gyakran találkozunk.
“A weboldalamat én írtam, de valahogy nem lett az igazi. Át tudnátok írni valahogy jobban, frappánsabb szövegekkel? Nekem nincs erre időm, meg nem is értem, mit kellene pontosan tenni, de több vevőt és jobb eladásokat, jobb Google SEO helyezést is szeretnénk….”
A probléma sokszor összetettebb, mint elsőre tűnik, hiszen ekkor általánosabb online marketing kérdések kerülnek elő. Tulajdonképpen mit is akarunk eladni és kinek? Mi a valódi üzenet, mikor és ki fog találkozni vele?
Egy meglevő szöveg, aloldal, vagyis URL tartalmának átírása nem biztos, hogy komplett törléssel kezdődik, lehet, hogy van benne értékes rész, csk elsikkadt.
Szöveg átfogalmazó szolgáltatás – Weboldal felújításakor, vagy a keresőoptimalizálás során a szöveg rendszres gondozása, felújítása, átírása is fontos.
Weboldalkészítő kollégám szerint ma már az új oldalak készítése mellett legalább akkora hangsúlyt kap a már meglévő domaineken futó régebbi weboldalak felújítása, Azonban a honlap átalakítása során a technikai és design részeken túl a szövegeket is át kell(ene) nézni. Vajon tényleg ma is azt kell kommunikálni, mit 3 évvel ezelőtt?
Ha nem is készül új oldal, akkor is ráférhet a tartalomra némi frissítés, átszerkesztés. A szöveg átfogalmazó szolgáltatás ennél több és jobb.
Először meg kell érteni, mi történt, vagy nem történt meg az oldalon. Nézzünk pár tipikus hibát:
Nem látjuk a hibáinkat
Friss szemmel nézve sok olyan fogalmazási nehézség jöhet elő, amit az már rég nem lát, aki írta. Saját munkánkkal szemben mindig elfogultak vagyunk. Egyszerűen rááll már a szemünk a saját dolgainkra, belesüppedünk a saját kereteinkbe, fel sem tűnnek a dolgok.
Letisztultan, világosan fogalmazzunk
Előfordul, hogy bizonytalanságot rejtenek a terjengős megfogalmazások. Ha nem látjuk azonnal, miről van szó, a látogató sem fogja kibogozni. Ekkor kell egy jó marketing szövegíró, aki lehántja a felesleget és a lényeget kapja el.
Túl szakmai a szöveg
Ha a közönségnek kommunikálunk, akkor úgy kell megtenni, hogy érthető legyen az üzenet. Kerüljük a szakszavakat, a belterjes félmondatokat, rejtett utalásokat, áthallásokat. Lehet, hogy lesznek dolgok, amelyeket meg kell magyarázni az érthetőség kedvéért.
Én kritikusan olvasok: belekérdezek. Ha az a válasz, hogy “Ó, hát azt mindenki tudja” – akkor helyben vagyunk. Mert ha én nem, akkor valószínűleg más sem így a szöveg átfogalmazó tippek sorába a magyarázatokat is érdemes belevenni.
Gyenge, erőtlen, unalmas szöveg
Sablonos szóhasználat, óvatoskodó, körülményeskedő stílus – garantált unalom. Ha egy élő, lüktető, emóciókat kiváltó marketing szövegre van szükség, akkor a sémáktól el kell szakadni. Az a marketing szöveg marad emlékezetes, az hat ami más, ami kilóg a megszokott keretekből.
Weboldal szöveg átfogalmazása, átszerkesztése lépésről lépésre
Minden oldalban van valamennyi érték, mivel már van az adott weboldalnak, URL-nek előélete. Ha egy szöveget át kell írni, annak viszont oka van. Lehet, hogy SEO szempontból érdemes csak az URL-t megtartani, ha mutat rá pár link és a tartalmat frissíteni teljesen.
Lehet az is, hogy a tartalom, a céges blog egy része marad és kibővítve, átszerkesztve szárnyra kap. Megmutatom, én mit gondolok arról, ha egy oldal szövegéből többet, jobbat kell kihozni.
Hogyan érdemes nekikezdeni a honlap szöveg átfogalmazó feladatoknak?
1
Először mérünk, utána vágunk – ezt még az egyszeri iparos is tudja.
Az online marketingben is alap, hogy mérünk, hogy először megnézzük adatok szintjén is, mi nem működött az oldalon. A Google Analytics ebben sokat segíthet, így átírás előtt én szoktam kérni betekintést. Egy szöveghez, működő weboldalhoz csak vizsgálat után, célzottan érdemes hozzányúlni.
2
Készítsünk listát azokról az oldalakról, URL-ekről, amit át kell írni
Az adatok nyomán láttuk az adott aloldalak, cikkek, tartalmak teljesítményét. Tegyük mindezt rendszerbe és gondolkozzunk a látogató fejével. Neki mennyire hasznos? – Mivel lehetne még javítani? Írjuk jegyzetet, kis memót, vázlatot erről. Akár néhány konkurens oldalt is nézzünk meg, hiszen a leendő vevőnk is ezt teszi.
3
A szöveg céljának tisztázása
Marketing szövegíróként egy sort sem írok le öncélúan. Minden, ami egy weboldalon jelen van, annak oka és célja van. Nem attól vagyok kreatív, hogy mennyit írok le, hanem attól, hogyan rakom össze a szöveget. Ezért nem pusztán egy szöveg átfogalmazó programra van szükség, hanem jó szókincsre és gondolatokra.
Mert az online marketing szöveget nem írják, hanem összerakják és jól meghúzzák. Addig kell húzni, amíg a lehető legtömörebben adja át az üzenetet. Sokat írni szinte bárki tud. összeszedetten és frappánsan írni, merni húzni – az már nagyobb kihívás.
4
A marketing üzenetek megfogalmazása, letisztázása
A szöveg átalakítása óhatatlanul magával hozza a kommunikáció újragondolását is? Vajon pont ezt akarjuk mondani, csak ténylegesen rosszul van leírva, vagy alapvetően hibás a koncepció?
5
Szöveg átfogalmazó írás
Sokszor alig kell hozzányúlni az oldal szövegéhez. Máskor pedig inkább a tartalmak sorrendjével van gond. Olyan esetünk is akadt, ahol minden megvolt az oldalon, csak össze kell fogni és rendezni a sorokat. Néha nem árt gazdagítani nyelvileg, jelzőkkel, szinonímákkal, így abszolút új élményt ad.
6
Új címsorok, szövegformázás
A webes szövegírás egyik lényegi eleme, hogy megfelelően tagoljuk,. Az is járható út, ha kapjuk ömlesztve az anyagot és szerkesztéssel mi öntjük formába. Ekkor felszabdaljuk a bekezdéseket kisebb gondolatokra és tagoljuk alcímekkel. Ez egyébként nagyon olvasóbarát megoldás és SEO eszköznek sem rossz!
Első a mobil, tehát mobilon is működő szövegek kellenek
Lehet, hogy ez így furcsának tűnik elsőre, de írni, fogalmazni nagy képernyőn szoktunk, olvasni meg kicsin. A régebbi weboldalaknál ez még nem jelentett gondot, de ma már a webhelyek 80 százaléka mobilon kerül olvasásra.
Honlapszöveg átírása, hogy ne tűnjön másolásnak
Sokszor előfordul az, hogy azt a témát, amit mi is szeretnénk elmondani, mások már megírták. Sőt, nagyon jól írták meg. A szöveget szó szerint elvenni nem szabad, lényegileg hasonlót, vagy talán még jobbat írni viszont lehet, sőt kell!
Angol forrásból is
Az angol nyelven megjelenő anyagokat remekül lehet forrásként használni. Vannak olyan szakmák, mint például a minenk, marketingeseké, de sok ipari, vagy szolgáltatási témában is, ahol alapból érdemes figyelni a nemzetközi szakirodalmat. Ha a weboldal szövegek átírása, átalakítása kerül terítékre, lehet kinti forrásokból is ötleteket meríteni. Mi gyakran ezt tesszük, így az új és friss történetek, lehetőségek aktualizálják az adott weboldalt.
Marketing szöveg átírása, javítása, optimalizálása

“Jó a szöveg, csak éppen nem ad el” – Ha egy aktuális, aránylag friss weboldal szöveg nem hoz vevőket,. vagy a látogatók túl hamar (konverzió nélkül) otthagyják az oldalt, meg kell vizsgálni ennek az okát is, mert az online marketing folyamatnak csak egyik eleme a jó szöveg.
Weboldal átírás, átszerkesztés ára
Ugyanolyan óradíjas árban van, mint a marketing szövegírás. Munka szempontjából az átírás, webszöveg frissítés, cikk aktualizálás kb. ugyanannyi idő. Sőt, nehéz, vagy nagyon rossz, kusza alapanyag esetén több is lehet. Nem az a lényeg, hogy mennyi mondjuk 1000 leütés ára, hanem az, hogy értelmes, vevőszerző, céged hitelességét, kommunikációját erősítő honlapod legyen.
Ki végezze a marketing szöveg átíró munkát?
Amennyiben csupán frissítés, aktualizálás a célod és te is írtad a szöveget, akkor te magad.
Ha viszont
- felpörgetnéd a honlapod teljesítményét
- sales oldal készülne egyes tartalmakból,
- új célcsoportok felé nyitnál,
- mobilra optimalizált szöveget szeretnél,
- SEO szempontból akarsz jobban teljesíteni,
akkor érdemes marketing szövegíróhoz fordulnod. Tudod, olyat válassz, aki előbb mér és csak aztán vág.
A szöveg átfogalmazó programot pedig felejtsd el: emberekhez beszélünk, így ez nagyon is élőmunka. Bármennyire is fejlődik az AI, magyarul nyögvenyelős lesz. Ha nem akarsz nevetségessé, vagy erőltetetté válni, nem javaslom.
Utóirat:
Weboldal szövegének átírásához tanácsadást is vállalok: ekkor megnézzük mit, hol és hogyan kell javítani: felállítjuk a főbb támpontokat, ennek nyomán te magad láthatsz neki kijavítani az oldaladat.
Ez ugyanúgy marketing tanácsadás, csak célzott kérdések nyomán haladunk. Nemrég végeztem egy több órás segítő auditot egy országos szervezet honlapjához és a tulajdonosnő így szólt: “Már az első öt perc után úgy éreztem, hogy megérte, számomra két újdonságot is mondott. Rádöbbentett, hogy hol akadtak el a látogatóink.”