A bemutatkozó szöveg téma fontosságára egy Facebook csoportban lezajlott beszélgetés folyam nyomán jöttem rá: egy tag segítséget kért bemutatkozó szövegre, kampány szöveg mintára és semmitmondó sablonok „lerágott csontok” közhelyek áradata indult el.
Cikkemben azt járom körbe, hogy hol lehet egy céges bemutatkozással, egy induló marketing kampánnyal nagyon félrecsúszni és mi lehet a jó megoldás.
Frissítve 2021. június.
Ne kattints tovább addig amíg ezt nem olvasod el, mert ha kapkodsz, SOHA fogsz találni úgy bemutatkozó szöveg mintát, kampányszöveg mintát, hogy az neked jó legyen.
Először is: a vevő nem robot
Az online marketing kampány célja az, hogy egyedi legyen és meggyőző, vagyis van egy cél, amit el kell érni. Bármi is legyen, vásárlás, letöltés, kitöltés, használat, kommentelés – egy közös szóval lehet ezt jellemezni, mégpedig a viselkedését akarjuk megváltoztatni annak, akihez eljut az üzenet.
Ez pedig nagy odafigyelést igényel, így mindenkinek használható kampányszöveg minta nem létezhet. Létezik viszont célcsoportra, helyzetre, alkalomra összeállított bemutatkozási szöveg.
Akik jól csinálják, azoknak több bemutatkozó szövegük is van és a helyzetnek megfelelően váltogatják. Arra viszont mindig ügyelj, hogy a bemutatkozó szövegben azt emeld ki, hogy NEKI miért jó, ha megismer téged.
A varázsige mindenkinek más
Úgy is mondhatjuk, célcsoportra kell szabni a marketing üzenetet, csak ez így meglehetősen hivatalosan hangzik.
De a szövegíró tudja, hogy más okból veszi meg a cipőt mondjuk egy családanya és egy tinilány, más kell örökké úton levő üzletembernek és megint más egy túrázónak. De ezek csak példák, ha a saját dolgaidról van szó, akkor érdemes külsős szemmel ránézni.
Akkor van kampány minta szöveg készen, vagy nincs?
Vannak olyan sémák, amik mentén végigmenve aránylag jó végeredménnyel lehet kampányszöveget írni. Ilyen páldául a jól ismert AIDA modell. (Figyelem – Érdeklődés – Vágy – Felhívás cselekvésre) De ez csak egy 50 éve jól működő séma, van más, adott piacokra szabott megoldás is.
Első lépésként azt kell tudni, hogy legtöbb esetben maga a címsor a lényeg, ami lehet:
- bulváros, botrányvadász
- problémát feszegető
- mesés ígéret a célcsoportnak
- megoldást kínáló
- közvetlen, ahogy keresik az emberek
A jó cím soha nem lehet sablonos. De gondold végig, őszintén, szerinted létezhet egy konkrét, szó szerint leírható varászige, a mi megoldja minden bemutatkozó problémáját?
Ha lenne egy séma, mindenki azt használná és pár hónap alatt lenullázódna a hatása
Szóval, ha lenne egy készen használható, csak copy-paste módon beilleszthető szöveg, az már rég elkopott volna. Ez azt jelenti, hogy nem lehet valamilyen varázsige, kiguglizható-e megoldás? – Tartok tőle, hogy azt. De a megoldáshoz egyre közelebb vagy már.
Azt akarod, hogy felfigyeljenek rád
Ezzel máris kibomlik az a probléma, hogy te is szeretnél több vevőt, több figyelmet, de nem tudod hogyan kellene ezt elérned. Hogy nincs ötlet, mit írj a hirdetésbe, csőt, talán a hirdetés, mint eszköz is a véletlen elhatározás műve…
Bemutatkozó szöveg weboldalra, prezentációra

Ha kampány szöveget keres valaki készen, hogy csak feltöltse a weboldalára, kiírja a reklámtáblájára, szórólapjára, akkor az a szöveg már ”használt” és épp az egyedisége fog elveszni.
Használnak sokan szófelhőt is, de lehet, hogy ami jó volt egyszer valahol, az másnál, máshogy katasztrofális bukás.
A szövegminta készen pont olyan, mint a viccbéli utcai borotválkozó automata.
„Képzelje uram, feltalálták az univerzális borotválkozó automatát!
Hogy működhet egy ilyen gép, amikor minden arc más és más?
Igen uram, de ez csak első alkalommal probléma, utána már nem.”
Ha nincs ötlet, arra, hogy mit írj a honlapodra, vagy a prospektusba…
A semmiből nem lesz valami, az ötletet nem lehet megspórolni. Illetve lehet, de ahhoz nagyon sok költés kell, lásd némely bugyuta reklámfilmet a tévében, ahol látszik, hogy ötlet semmi, csak mondja, ismétli erőből addig, amíg hatni nem kezd a piacon. Egy átlagos hazai vállalkozónak erre nincs kerete. Nem is kell.

Cégbemutató szöveg – Ötlet, ami bevételt hoz
Ha nincs óriási szórható költéskeret, akkor viszont lelemény, szív és odafigyelés az ára a figyelemnek. Többet ésszel, mit erővel, ahogy a mondás tartja. Ennek eszköze a kampány marketing szövege, amihez nincs hatásos minta készen. A szövegírás kézműves termék, szériában hatástalan.
Marketing szövegírás kampány árak: segítünk megírni a bemutatkozó szöveged
Mondd el, hogy milyen eredményt szeretnél és kiknek akarsz eladni, kikkel akarsz kommunikálni.
Garantálom, hogy nem sablonos válaszokat fogsz kapni és ha megtaláljuk számodra azt a hangnemet amit szeretnek a vevőid, akkor felfigyelnek rád, bízni fognak benned és ezzel fog hatásosan működni a marketinged.