Kolibri Hummingbird algoritmus – a Google újabb feltételei a keresésban

Tartalomjegyzék

A 15 éves születésnapját ünneplő Google új keresési feltételrendszert helyezett üzembe. Az algoritmus frissítésekről, ezek mennyiségéről már írtam, a Pingvin és a Panda több oldal számára hozott jelentős változásokat.
De vajon miben is más az új kis kolibri, a „hummingbird algorithm”?

Megváltozott a keresés

A világban az internetes keresések 90%-ban a Google felületén történnek, így ami itt történik , az határozza meg, hová, milyen irányban megy a keresés fejlődése. Mint tudjuk, a látogatói élmény a meghatározó, így a keresések nyomán is a kérdésünkre a legjobb választ adó oldalak minőség szerint kerülnek listázásra, hogy a kereső megbirkózhasson az összetettebb keresési lekérdezésekkel.

Az emberek megtanultak egyre jobban és pontosabban keresni, így a válaszok is összetettbbek lettek. Már régesrég túl vagyunk az egy-két kulcsszavas kereséseken, a felhasználó már konkrét kérdéseket ütnek be, illetve témákat keresnek és az azzal összefüggő ötleteket, kapcsolódó tartalmakat is szívesen veszik. A Kolibri az összetett keresésekre próbál jobb válaszokat sorozni a keresőkben.

Vajon mit jelent mindez szövegírás szempontjából?

A tartalom szerepe kiemelkedően megnő, hisz nem pusztán a kulcszavas tartalom, hanem az olvasóknak írt értékes, informatív és összetett tartalomtípusok hozzák talán majd a jobb eredményt. Megnő az eddig csak longtailként használt kulcsszavak jelentősége, és komplett kifejezések, több szavas formulák kerülnek előtérbe, sokkal jobban, mint eddig.

Mit tehetünk, hogyan tovább a kolibri algoritmus után?

A marketing stratégiába jobban bele kell integrálni a SEO folyamatokat, hisz minden tartalmat, ami online közzé teszünk érdemes jobban és precízebben formázni, jobban odafigyelni a szövegezésre.

A kulcsszóválasztás szerepe összetettebb folyamat lesz, és azt hiszem az analitikák gyakoribb és pontosabb használata is kiemelt szerephez jut, ha olyan tartalmat szeretnénk előállítani, ami hatásos lesz.

Tartalommarketing és szövegírás e-book az ütős rólunk oldal

Bemutatkozó oldal szövegírás

Magadról, a cégedről írni a legnehezebb, ezzel szinte mindenki így van. Elmondom 12 oldalban hogyan érdemes úgy láttatnod magad, hogy a leendő vevőd, ügyfeled szemében hitelessé válj. Segítek abban, hogy kihagyhatatlan lehetőségként tekintsen rád.
Hasznosnak találtad a cikket? Oszd meg:

Ezeket is érdemes elolvasni

AdWords

A Google hirdetési alkalmazása. Többnyire csak akkor kell fizetni, ha rákattintanak a hirdetésre, de lehet megjelenésalapú beállítás is. Alkalmazása egyszerűnek tűnik, de nagy körültekintést és gyakorlatot kíván, hogy valóban gazdaságos legyen. Szövegírása sebészi pontosságot kíván.

Elolvasom a bejegyzést »

A tartalommarketing hét titka

Bizonyos értelemben, úgy tűnik, hogy UFO vagyok, ha tartalom marketingról beszélek szimpla újságírás, vagy webszövegírás helyett. Pedig állítólag mindig a nagyobb olvasottság, az érdekesség lenne a cél – nem lehet minden sorral direktben eladni. Újságíró

Elolvasom a bejegyzést »

Hogyan érdemes összerakni egy ütős „Rólunk" oldalt? - e-book letöltése

Töltsd ki az alábbi űrlapot és máris küldöm neked az e-book-ot