A hatékony honlap alapja a jó tartalom írása, sőt folyamatos frissítése. Hiába indul el sikeresen egy oldal, szép, dizájnos, tetszik a közönségnek, de a legtöbb esetben gyorsan elakad.
Lássuk be, a folyamatos cikkírás, szövegírás nem könnyű feladat, sőt nem is kampányszerű. Legyünk hitelesek, érdekesek, naprakészek, könnyű azt mondani! De vajon hogyan tegyünk szert a friss hírekre?
A tartalommarketinges szövegíró nem kampányokban, vagy nem csak reklámkampányokban gondolkodik, hanem folytonoságban és következetességben.
Amikor friss az oldal, többnyire kiemelt figyelem jut a tartalomra, aztán ahogy múlnak a hetek, a hónapok kiderül, hogy frissíteni kell az oldalt. Jobb esetben van annyi új termék, esemény, üzleti hír, hogy ez folyamatos témát ad, de általános az a történet is, hogy ott a szolgáltatáskör, és azon túl semmi más. Lássuk be, egy átlagos cégnél nincs akkora sztorihalmaz, mint egy bulvárszerkesztőségben.
Információt pedig adni kell! Mit lehet ilyenkor tenni?
Friss híreket gyártani is lehet, de ez már szövegírói, marketinges feladat többnyire. Hír lehet bármi, ha megfelelően tálaljuk, ha megtalálunk benne egy kapaszkodópontot, ami felcsigázhatja a vevő érdeklődését, ami egy talán eddig nem elég figyelmet kapott nézőpont szerint veszi elő a dolgokat, vagy olyan csoportosításban, ami frissnek és izgalmasnak látszik.
Végezzünk kulcsszószűrést, és trendszűrést, mielőtt tartalmat készítünk.
Nézzük meg, mi az a szó, vagy kifejezés, ami a témában a leg keresettebb, vagy ha több ilyen is van, akkor a nézzük meg az erősödő trendeket. Ezt érthetőbbé teszem: pl idegenforgalmi, vagy ajándékozási témában januárban már készülni kell a Valentin nap, romantika, stb. ajánlatokkal, hiszen erre erősödik a keresés. Nem február 10-én kell ilyen témán ötleteni, hanem egy kicsit előbb, és megalapozni a történetet.
A tartalommarketing nem direkt sales szövegírás,
Az elején is mondtam, visszajáró látogatókat szeretnénk, oda meg senki sem jön be még egyszer, ahol azonnal a bukszája felé mutogatnak. Adjunk hírt folyamatosan magunkról, és ehhez vessünk be minden olyan eszközt, ahol hírt adhatunk magunkról és olyan témákról, amit a közönségünk, a majdani vevőink szeretnek. Legyél hiteles és privát hírforrás a látogatóidnak!