Szöveget írni weboldalra nem könnyű, pláne nem az, ha mindig frissek és aktuálisak szeretnénk maradni. Ha rendszeresen írunk, akkor már van annyi tartalom, ami kitölti az oldalt, van esetleg blog is. Jó és hálás téma aktualizálni, frissíteni, továbbgondolni régebbi anyagainkat. Mi változott azóta?
Ha szakmai újdonságokról írtunk, akkor szóljunk a tapasztalatról, ami utána jött. Nézzük meg, melyik cikkünk hozta a legtöbb olvasót, a legnagyobb látogatottságot és vegyük elő újra a témát.
Ha rendezvény, vagy kiállítás volt, akkor ennek az utóéletét feldolgozni, vagy ezzel elkezdeni promotálni a következő alkalmat. Ha volt a blogunkban egy érdekesebb téma, arra visszatérni és más oldalról kifejteni a gondolatot, visszautalva az előző tényekre.
Ha egy régebbi módszer más alkalmazásáról írtunk, akkor találjunk hozzá véleményeket, kiegészítéseket. Ne vegyük le a régebbi anyagokat, inkább írjunk a témáról újra és hivatkozzunk az előző írásunkra. Ezzel jól látszik, hogy szövegíróként képben vagyunk, figyelünk a körülöttünk zajló eseményekre és saját álláspontunk. Véleményünk is van folyamatosan a dolgokról. Nem mellékes, hogy ezzel az oldalunk belső linkhálózata is fejlődik, és olvasókat szerzünk már-már feledésbe merülő tartalmainkra is.
Ha jól csináljuk, akkor az egész oldalunkat életben, mozgásban tudjuk tartani, az olvasók szívesen időznek nálunk és ez megint csak jó SEO szempontból.
Végül, az egyik legjobb módszer a tartalomfrissítés, ha nincs új témánk. Vegyünk elő egy régebbi cikkünket és írjunk hozzá, hivatkoztassuk meg.
Szövegíróként érdemes ezzel az apró, de hasznos trükkel élni néha.