A Google egy hónapja indult új algoritmus változtatása természetesen, nem csak a jópofa mackó. Hatalmas változás lesz ez a minőségi szöveges tartalom felé, hogy kiszorítsa a jó keresési eredmények közül a manipulált és értéktelen tartalmat. Van erre egy jó szó: tartalomfarm. (content farm) Hallottál már róla?
Sok helyen kínálnak nagy mennyiségű rossz minőségű, vagy másolt a tartalommal, szöveggel futó oldalakat.
Meglepően magas rangsort érnek el a keresőoptimalizált, de gagyi tartalmak, melyek célja nem a tájékoztatás, csak az oldal látogatottságának emelése, mondjuk a hirdetési bevételek miatt. Ezt A Google Panda mostantól rászedésnek minősíti és lehetőleg bünteti is az ilyen oldalakat hátrébb sorolással.
Vajon mitől lesz minőségi a tartalom? Mit tehetsz Te, egy becsületes oldal üzemeltetője, hogy ne kerülj hátrányos helyzetbe?
- Egyedi tartalmat adj. Állj ellen a kísértésnek, hogy szó szerint másold más oldalak anyagait, bármennyire is kézenfekvőnek látszik. Az innen onnan letöltögetett szöveggel feltöltött oldal tartalomfarmmá züllik.
- Releváns tartalmat adj. Maradj az eredeti támádnál. Ha az oldalad a barlangászásról szól ne kezdj el babaápolási témákat is feltenni. Ha erre mindenképpen szükség van, akkor indíts egy külön oldalt a babás dolgoknak. A barlangászáshoz csak a témához kapcsolódó tartalom kerüljön, de például írhatsz időnként más outdoor kalandsportoktól is, ha összefüggést találsz az eredeti témáddal. Kerüld a locsogást.
- Minőségi tartalmat adj. Szállj magadba, nézz az oldaladra és tedd fel az alábbi kérdést: „Felhasználóként is fontos és hasznos nekem ez az információ?” Csak akkor jó az oldal szövege, ha erre egyértelmnű igen a válasz!
Eddig a Google nem volt szakértő minden témában: a jól eltalált kulcsszóarány megfelelő minőségnek tűnt. Mostantól ez már nem működik mindig így. Csak a hasznos tartalom az értékes.
Itt ugrik a majom a vízbe! (hm, azaz a panda…) Ha a Google nem ért hozzá, akkor figyeli azok viselkedését, akik viszont értenek hozzá. Vagyis ezentúl a látogatók véleménye is játszik! A puszta keresőoptimalizáláson túl a megosztás, pl. a Facebook lájk, vagy a Google+ gombok megnyomása is beleszámít az oldalunk rangjába. Értékes a tartalom, mert másoknak is ajánlod, vállalod. Logikus, nem?
A Google célja, hogy a keresési eredmények ténylegesen azt tükrözzék, amit az emberek elvárnak, látni akarnak.
Szövegíróként szeretem a Panda hozzáállását. Minőségi, értékes és egyedi szöveges tartalom írása, ami az oldal rangját is emeli. Jó lehetőség ez szerintem arra, hogy átnézzük és megfogalmazzuk valódi mondanivalónkat, üzenetünket a honlapunk látogatói számára. Most már nincs kibúvó, hogy az az elvárás, ami máshol bevált. Az igazi, saját szöveges élmény lett a mérce!