Hogy érdemes nekikezdeni a hatékony szövegírásnak? Wordpress oldal nagyon sokféle van, rengeteg lehetőséget kínál, ám ezt szöveges tartalommal sokan nem tudják jól feltölteni. Gyakori hiba, hogy már elkészül az oldal, feltettük a grafikát, kicsinosítottuk a sablont, aztán ott állunk, hogy na, ide kellene valamit írni is… Ne a sablonba szeressünk bele, mert a WordPress nagyon rugalmas, sokféle lehetőséget kínál, szinte szemkápráztatóan sokat, ám abból egy személyes mondanivalót felépíteni sokkal nagyobb munka, mint egy sablon kiválasztása.
A weboldalunk szövegírását egy átgondolt vázlattal érdemes kezdeni. Pont fordítva kell nekilátni a dolognak, mint elsőre a legegyszerűbbnek tűnik!
Először találd ki, mit akarsz mondani, aztán ahhoz igazítsad az oldal szerkezetét, az oldalt magát. Ahol lehet, szakíts a bevált sémával: főoldal, rólunk szolgáltatások, kapcsolat. Ha ezt szó szerint követed, garantáltan bent maradsz az átlagban, igaz, nem is hibázhatsz túl nagyot… Kerüld a „szolgáltatás szót”, írd helyette mindjárt azt, amit csinálsz, vagy árulsz. ha többféle dolgod van, akkor azt írd ide, ami a legfontosabb, a legjellemzőbb. Törekedj az egyszerűségre és az átláthatóságra, gondolkodj a látogató szemével Ha olyan bonyolult menürendszert építesz, amiben te magad is alig tudsz kiigazodni, túlhajtod az egészet. A kettő között kell megtalálnod azt, ami rád a legjobban illik.
A kommunikációd legyen célratörő, használj egyszerű mondatokat, mert a hosszú szövegek elriaszthatják az olvasót, ha mondjuk mobilról nézi az oldalt. Tagold szövegblokkokra a tartalmat, használj képeket, ábrákat, ikonokat, hogy élvezetes legyen ránézni, vezesse a látogatót oda, ahova szeretnéd. Általános tanács szövegírás kezdéséhez: Írj össze 4-5 főbb gondolatot, területet. Ez lehet ennyiféle szolgáltatás, vagy termék, de lehet egy másik megközelítésben ennyiféle célcsoport. Tehát, ha egy termékköröd van (pl. vitaminok), akkor írj sportolóknak, kismamáknak, fogyókúrázóknak stb. szóló oldalalkat. Ha van szolgáltatásod akkor legyen külön oldal a lakossági és a céges ügyfeleknek. Hogy fogalmazzam meg, pontosan mivel foglalkozom? Weboldal szövegíráskor először is kerüld el azt a stílust, amit a lapok hirdetéseiben, vagy a tévében látsz. Kerüld a szólóban használt semmitmondó szlogeneket, jellemzően még nincs márkád. Jobban jársz az informatív, közvetlen megszólítással, szövegekkel, amit fogalmazz érthetően, a célcsoport nyelvén. Általános építőipari generálkivitelezés helyett mondd el, mi van benne a kőművesmunkától a tetőfedésig, fűtésszerelésig, lakatosmunkákig Ne azt mondjuk el mit csinálunk, hanem azt, miben tudunk segíteni a hozzánk fordulóknak. Legyünk alaposak és részletesek. Az semmiképpen sem jó, hogy “teljeskörű bicikliszervz, adás-vétel-csere. Ez még apróhirdetésnek is lapos. Ha tehát biciklikkel foglalkozol: új gépek városba, új gépek sporthoz, szervíz- javítás, kölcsönzés, használt gépek, gyerekeknek, stb. direkt nem írtam márkákat, inkább csak gondolatébresztésnek szántam, az ötleteket.
A jegyzeted csinálhatod papíron, vagy excelben, vagy bárhol, lényeg, hogy átlátható legyen. Adj jó, pontos címeket, alcímeket minden oldalnak. Ne kapkodd el a dolgot, sokszor menet közben, amikor leírva látod, akkor fognak jönni a jó ötletek. Ne másolj sehonnan: egyrészt mert a Google ezt nem veszi jó néven, másrészt, te értesz annyira ahhoz, amivel foglalkozol, hogy ne szorulj rá mások “használt gondolataira”.
A cím legyen beszédes: vevőszemmel nézz, ne nagyker szemmel. A címek mágikus hatására egy külön cikkben még vissza fogunk még térni. Szövegírásnál semmi nincs kőbe vésve, a WordPress nagyon jól alakítható Bármikor át tudod írni, hozzá tudsz tenni, át tudod címezni, ez csak percek kérdése, így írj szöveget bátran, sőt ne félj publikálni azt. Elrontani nem tudod. Próbáld ki, mi az, amit szeret a közönséged, nézd meg a statisztikáidat, eladásaidat. Ne a családot, a szomszédot, vagy a barátaidat kérdezd, ők nem az ügyfeleid és elfogult válaszokat fognak adni. A szöveget igazítsd a helyére Nézd meg, hogy mutat ott, ahová szánod, képekkel együtt. (Ilyenkor derül ki többnyire, hogy nagyon hosszú.) Húzd meg bátran, vagy tedd szét több aloldalra. Nem javaslom az a módszert, hogy betesszük a vakszöveget, annyit, ami jól néz ki, majd igyekszünk pont ugyanannyit írni. Szövegíró ügynökségként nekünk sokszor kell így dolgozni, meglehetős írásgyakorlatot igényel, hogy ne sérüljön a mondanivaló. Jobb az elején a szövegre tenni a wordpress designt, nem fordítva. Adj egy kis időt a tartalomnak és mindenképpen mérd Az oldalba már induláskor tedd be az Analytics mérőkódját. 100-500 látogatás a netről, (vagy több) eredménye már mondhat valamit. A lényeg az, hogy írj oldalakat, posztokat, használj többféle tartalomtípust. A WordPress erre nagyon jó alap. Mérj, írj, kísérletezz bátran! Linky – fedezd fel a webet!
WordPress oldalra hatékony tartalom
Tartalomjegyzék

Bemutatkozó oldal szövegírás
Magadról, a cégedről írni a legnehezebb, ezzel szinte mindenki így van. Elmondom 12 oldalban hogyan érdemes úgy láttatnod magad, hogy a leendő vevőd, ügyfeled szemében hitelessé válj. Segítek abban, hogy kihagyhatatlan lehetőségként tekintsen rád.
Hasznosnak találtad a cikket? Oszd meg:
Ezeket is érdemes elolvasni
Van nektek szórólap minta szövegetek? – Szövegíróként gyakran találkozom az olyan megkereséssel, hogy adjak egy mintaszöveget szórólapra, és a többit majd megoldjuk valahogy.Elgondolkodtam – vajon létezik olyan szuperszöveg, ami kész sablonként bármire ráhúzható? Amit egyszerűen
SEO cikkírás: 10 egyszerű tipp a cikkíró bakik ellen
Frissítve 2021. Ebben a cikkben részletesen, tíz pontban kielemzem, mire érdemes figyelni ha SEO cikkírás által remélsz több és jobb forgalmat a honlapodra. Elmondom röviden mit tegyél és mi az, ami már sajnos kiment a
B2B marketing: ütős ipari és szolgáltatási kommunikáció
A B2B marketing szövegírás nagyobb gyakorlatot és összeszedettebb gondolkozást, nyitottságot igényel, mint a B2C, vagyis a lakossági ügyfélkör célzása. Több, mint 10 éve vagyok szövegíró és csupán az utóbbi pár évben vállaltam fel azt a
A storytelling marketing 5 titka – bevételt hozó történetek
Mit jelent a storytelling magyarul? A storytelling történetmesélésre alapuló marketingeszköz: olyan történetek, brand storyk írását, amelyek adnak valami plusz élményt a márkához, vagy a termékhez. Egy csipet érzelmi azonosulást. Mit lehetne mesélni a termékemről? Sokan